Wednesday, May 12, 2010

Apa Itu Law Of Attraction?

Law Of Attraction dalam versi melayu disebut hukum tarikan atau hukum ketertarikan.Jadi apa itu hukum tarikan ini.Secara asasnya hukum tarikan adalah suatu buah fikiran dan perasaan tentang sesuatu (yang korang rasakan) akan menarik apa yang korang rasakan itu.Sama ada korang mahukannya ataupun tidak.

Dalam Al-quran dan ajaran Nabi Muhammad S.A.W pun ada tentang Hukum Tarikan ini.Cuma namanya bukan Law of attraction mahupun hukum ketertarikan. Baginda pernah berpesan, maksudnya lebih kurang beginilah .. kalau korang marahkan seseorang maka berpalinglah korang daripada orang itu. Fahamkan!

Pernah baca tak? Ebook bertajuk “Secrets Of The Overachiever”.

Saya petik satu ayat dalam ebook tersebut:

“You Can’t Control What You’re Not Conscious Of”

Bila diterjemah ke pemahaman saya:

“Kamu Tidak Boleh Kawal Apa Yang Kamu Tidak Sedar”

Sebaik sahaja saya membaca ayat ini, saya lebih mengerti apa yang ingin disampaikan penulis. saya lebih faham tentang maksud tarikan yang ingin disampaikan.Saya teringat pada quote bahasa english yang berbunyi.

“Yesterday is history,tomorrow is a mystery.And today? Today is a gift.That’s why we call it present”

Jika korang berminat tentang hukum tarikan menarik ini,mungkin korang pernah mendengar tentang “The Secret” yang diasaskan oleh Rhonda Byrne. carilah!

No comments: