Wednesday, May 12, 2010

Salam Pertengahan Tahun 2010

Salam pagi Khamis kpd semua. diharap pagi ini kalian ceria dan gembira menjalani kehidupan seharian. sudah lama rasanya tak update blog yang kian bersawang nie. banyak cerita suka dan duka ingin diluahkan. perit menanggung kehidupan seorang lepasan universiti. byk sgt cabaran dan dugaan terpaksa dilalui. nauzubilla. sungguh maha dasyat dugaan yang Allah bayar pada diriku. sampai kadang-kadang tak tertanggung jua utk ku menganggungnya. tapi aku anggap ini sebagai satu pengalaman yang tidak semua org dapat merasainya. sejenak ku berfikir "masalah itu bagus" bukan apa kadang-kadang harus juga merasai masalah utk kita byk belajar tentang kehidupan yang sebenar. anggap lah masalah sebagai rencah kehidupan tapi bukan makanan kehidupan. diwaktu ini kita akan knl siapa kawan dan siapa lawan. mcm-mcm org kita akan knl. yang penting bagaimana cara kita mengendalikan diri kita sendiri. boleh hadapai masalah ataupon tidak. boleh selesai atau tidak. alhamdulillah walaupun saya banyak masalah sekarang tapi saya tetap berfikiran waras. belum tahap membunuh diri, membuang keluarga, bermusuh sesama manusia, lari dari rumah, melawan kata ibu dan ayah, dan macam-macam lagi keadaan kita tak dapat jangka bila semakin hari semakin kusut fikiran kita. alhamdulillah aku tetap kuat meneruskan kehidupanku dan tetap bersemangat ingin mengubah nasib keluarga. biar 1000 orang menghasut, biar satu dunia mematahkan semangat ku. aku tetap dengan pendirian ku utk terus berjaya dalam kehidupan ku walau 1001 rintangan yang datang. aku xnak jadi LOSER mcm orang-orang kat luar sana yang cepat mengalah dan mengaku kalah.

No comments: