Wednesday, July 23, 2008

kau dan dia

-dia-
aku masih menunggu, menunggu dia, menanti dia, merindui dia, menyayangi dia, sms dari dia, panggilan dia, senyuman dia, tak bosan bila bercerita, yg sgt berfikiran luas, yg sgt logic, sgt masuk akal dan boleh diterima pakai. itulah dia.  aku menghitung hari, menunggu dia. aku rindu kejujuran dia, serious aku rindu, aku lemah tanpa kejujuran dia yang begitu susah utk aku ketemu pada insan2 lain yang pandai menipu, memutar belit. dia pernah berkata kpd ku, yang kami spt husband n wife, yang segalanya dikongsi, tak ada rahsia, sikit pon tak ada. siapa lagi yang sejujur spt dia? aku tak jumpa. aku berjanji takkan bersama insan lain yang tidak spt dia, tdk sejujur dia, aku dah dapat rasa Allah tarik kenikmatan aku bersama dia, sekali lagi ku utarakan soalan, siapa lagi insan yang sama jenis spt dia? jawapannya tak ada!

-kau-
saya tak rindukan awak, awak jgn fikirkan saya lagi. saya dah tekad, saya takkan terima awak lagi. maafan saya. jagalah diri awak. bkn sbb 'dia' tapi sbb saya dah tawar hati, dan awak juga tak jujur mcm apa yang saya harapkan. awak tak payah maafkan saya kalau awak tak nak maafkan. saya tak kisah kalau awak tak maafkan saya, awak rancanglah masa depan awak dgn org lain, tapi bukan dgn saya. terima kasih awak atas segala galanya, terima kasih dulu dan terima kasih skrg, terima kasih sbb bahagiakan saya, lukakan hati saya, sbb air mata saya dan sbb semua...

No comments: