Sunday, July 20, 2008

cara saya tenang

bila anda bercelaru, ape yang boleh tenang kan anda? tadi tony cuba utk tenang kan saya, walau pun bukan 100% saya tenang, tapi dlm 60% saya dah berasa tenang, saya boleh gelak dan senyum bila dia cuba tenangkan saya,

kemudian saya masuk bilik, tarik nafas panjang2, cuba cari ketenangan, cara saya nak tenang, saya tak boleh termenung, sbb makin saya termenung, makin saya fikir dan sakitkan kepala saya,

jadi saya cakap sorg2, saya motivate diri saya sendiri, alhamdulillah, saya berjaya tenangkan diri saya sbyk 80% skrg, heee...cuma lagi 20% saya still sakit kpl lagi, maybe effect kecelaruan tadi, tapi saya dah tak fikir dah, alhamdulillah...

bestnye bile boleh tenangkan diri sendiri, tak payah mengharapkan org lain, makin lama makin saya boleh berdiri dikaki sendiri, harap2 Allah kurniakan lah saya kekuatan yang boleh buat saya tenang selama-lamanya. 

saya nak tanamkan dlm diri saya supaya memikirkan benda penting yang lebih lama dlm diri saya, keluarga saya, pelajaran saya, kwn2 saya, 

dan jugak diri saya sendiri, saya nak jaga kesihatan saya, kecantikkan saya, career saya nanti, result saya, sosial life saya, hobi saya, saya nak rasa semua dulu, saya dah tak nak dah pk soal teman lelaki, saya nak enjoy...

ni lah ape yang saya nak lakukan skrg, dan tak ada siapa yang boleh ubah!  

No comments: