Friday, July 18, 2008

"u slh satu faktor i smgt nak study now"

sms dia :


"mane u tau i tak hapi? i hapi je skrg. hari2 i hapi.
i buat semua benda dgn hapi. if not, xdenye i smgt buat
slide mlm nie. i rase u pon slh satu faktor i smgt nak study now."
-issey-

saya penyebab dia rajin belajar, alhamdulillah...
sekurang-kurangnya dia berubah kerana saya kearah yang baik,
saya hargai sangat2...heee...;p


bintang hati :i.c.e.y:

haa, ni la bintang hati yang saya nak cite tue, selain nina, adda, akasha n hasrul..

icey la yang paling rapat dgn saya skrg nie,urm?my new bf?org rumah baru ke?(bak kata pa'an).hehehe..

no lah...kitorg just best fren 4 eva... more thn bestfren, less thn bf, tgh2, n he so special 4 me..

Allah dah tarik nikmat saya bila dia putuskan saya dgn seseorg dan gantikan dgn yg baru yg menjadi penyelamat dari saya menangis seperti dulu. die buat hidup saya tak sunyi, dia sllu teman saya, walau pun kami jauh, tapi sentiasa keep in touch, thanks 4 being my bestfren dear...

sbb lain saya senang dgn dia is die sgt2 jujur, susah nak tipu2, saya plak secara automatic terus jadi mcm dia, walau apa saya buat, walau saya keluar dgn siapa, saya akan bgtau dia, saya tak pernah tipu dia, saya sangat senang dgn hidup saya skrg, tak dibelenggu dgn penipuan lagi, alhamdulillah,

hidup saya semakin lama semakin aman, saling percaya mempercayai,
itu lah yg saya cari dlm persahabatan,syukur pada tuhan, tanpa dia sedar sbnrnya dia dah mengajar saya erti kejujuran dan tak mengharap pada sesuatu, thank god....;)

icey mengajar saya utk tidak mengharap pada sesuatu. saya geram gak mula2, tapi lama2 saya senang dgn cara nya, saya juga rasa tenang n tak mengharap lagi pada apa2. 3 bulan saya bercuti, dia tak pernah bosan menemani saya, segala masalah kami kongsi bersama.

satu lagi keistimewaan dia, dia dapat rasa perasaan saya dari jauh,
waktu tu saya tgh sedih rindu kan ex saya, saya tak tahu knp tiba2 saya igt kan dia, then

icey msg saya"dear, u ok hari nie?"

saya reply "ya, i'm ok, why?"

icey reply "nuthing,i dpt rasa mcm u tak ok, if u rindu ur ex, sms la dia, tanya khabar dia"


seriously saya tersentak time tue, mana dia tau saya tgh sedih? mana dia tau apa yang saya pk? tapi saya tak ngaku pon yg saya rindu ex saya, saya just bgtau dia yang saya ok. icey, u istimewa, u dapat baca perasaan i dari jauh, walau pun u tak rase mcm tue, u rase kebetulan jer, tapi tahla, i rase u lain dari yang lain..:)

lagi satu dia dapat tau bila saya keluar tanpa bgtau dia,

icey msg "u kat ne dear? u kat luar ea?"

sasha reply "owh ya, sori, i lupe nak bgtau u
yang i kat luar"

icey reply "its ok my dear, u g mane? ngan sape? take care ea..."


dia sllu tanya saya g mane, dia sllu tanya saya
keluar dgn sapa, dan die sllu suruh saya jaga diri, even saya nak g lunch dgn kawan2 pun die suruh saya jaga diri, kami tak pernah putus sms even sehari,

urm..ada org tak suka sllu sms, mcm rasa terkongkong,
tapi saya suka, rasa dekat je dgn org yang saya sayang...nasib baik dia tak bosan, kalau dia bosan nanti, tak tau la saya nak sms ngan sape lagi...;p

tapi saya dah set dalam fikiran saya, kenikmatan yang ALLAH beri nie, takkan kekal sampai bila2,
dia akan tarik jugak nikmat nie suatu hari nanti, jadi saya tak tahu berapa lama saya akan merasa keselesaan ini. saya redha kalau saya tak rapat lagi dgn icey lepas nie, cuma saya berdoa pada tuhan supaya berjumpa org yang seperti
issey lagi suatu hari nanti, mungkin future husband saya seperti dia, mana tau kan?? amin..;) thanks 4 everyhing icey..mwahhh!!

Thursday, July 17, 2008

Tagged msg between eliaa and sasha

Tagged msg between eliaa and sasha

Eliaa A:
03.24.08
apa dah jadi you and ayap ek?
korg still couple ker?

Sasha H:
03.24.08
erm..u tanye la die..hehe..;) so how r u?

Eliaa A:
03.24.08
tny dia?no way..dia tgh marah giler skg..i ckp..i dah ada new boyfriend..
so dia piss off la..so i think u n him da break off..i'm great..

Sasha H:
03.24.08
owh..die ade story ape2 ke kat u..? b4 dis u all still contact with each other ke..
ade story yg best ke? cite la kat i... erm,nak tanye...knp u takut ayab marah..?

Eliaa A:
03.24.08
hes to disappointed when he knew i have other boyfriend..he though i'm still waitng for him..
b4 this yup..ktorg selalu ym..i takut sedih lgk n kecewa kan dia lgk..so you skg stdy kAT ner?

Sasha H:
03.24.08
owh die ade ckp ke yg die still nak dekat u..?

Eliaa A:
03.24.08
nope
he said he still love n miss me..awak jaga dia bebaik yer..
sy syang dia gi..but maybe bkn jodoh ktorg..hope u can make him forget me..sy da soh dia lupa kan sy..

Sasha H:
03.25.08
owh..since bile u ym dgn ayab? korang tak pernah jumpe ke sblm nie?

Eliaa A:
03.27.08
ait?u plak per ctr..asyk ctr pasal i jer..

Sasha H:
03.28.08
owh i mcm nie jer...now i focus on my final exam... its already started...
owh forget to tell u that i'm further my study at putrajaya..how about u and ayab? still meet ke? just asking...;)

Eliaa A:
03.28.08
tak dah..i got sum1 else.so maybe tak elok ar jmpa dia..nnt kecik ati my boy

Sasha H:
03.28.08
owh u dah lame couple dgn ur new boy ke? ayab tak propose u balik? i think ayab still wanna u back...isnt it..?

Eliaa A:
03.28.08
bru jer..about 1 month ktorg couple..tak per tak da jodoh..
i know he wan me back but..it's too late..takper..maybe he'll find sum1 else better than me nnt..

Sasha H:
03.28.08
yup,.dats rite,.maybe he will find someone else..
i wish u happy always wif u'r new bf,.well,.blh i thu,.y u says its to late 4 ayab to propose u,.?

Eliaa A:
03.29.08
yer la..dlu i still wating for him..then 1 day..i tought it's over..
i just wasting my time je..waitng..tup tup..my frend knal kn i ngn sorg nie..n now he is my bf

Sasha H:
03.29.08
oic..maybe u can't forget ayab kan coz he's ur first love..
anyway i think maybe that u all have a chemistry together...;) did u wanna propose him back? coz he still single..:)

Eliaa A:
03.29.08
tak per la..da tak da jodoh.

Sasha H:
03.29.08
ok la...i doakan u n ur bf happy k...;)


AMIN
P/S: so, slh i ke? sori i terpaksa paste, i da lama diam, i tak tahan org dok slh kan i..
awak, sekurang kurangnya saya bgtau jugak 'dia' yang saya ade awak, saya jujur dgn 'dia', dan saya tak tipu 'dia'. saya jugak setia dgn awak, sbb tue saya tak pernah tipu sesiapa yang saya ada awak. tapi knp lia tak tahu yang saya masih couple dgn awak? knp awak tak bgtau dia? nape awak tak jujur awak? ape sbnrnya yg awak nak??

Wednesday, July 16, 2008

best fwen for ever... luv them damn much!

erm,susah nak dapat kwn baik kan?yg leh give n take,yg memahami,org yg kita paling rapat la senang utk renggang,tapi saya ade kawan yg paling rapat, xpernah renggang,best nye kalau saya ade ramai kawan yg leh rapat sampai bile2 mcm diorg

saya igtkan senang nak dapat kawan baik, susah rupanya, ,sbb tu kot saya tak ramai kawan pompuan, sbb kawan pompuan byk pe'el (perangai) yg susah utk saya handle.

nina je la yg paling lama rapat ngan saya sampai skrg,dah 22 tahun saya bersama susah dan senang dgn dia, kawan baru yg paling rapat ngan saya skrg adalah adda,dah setahun kami kenal, hampir stgh tahun kami rapat, adda penenang hati saya dikala fikiran saya kusut.

ni je la kawan paling rapat dgn saya ada setakat nie, kalau ex kawan rapat tu ramai la, skrg dah jadi kawan biasa2 je,mungkin saya susah nak rapat dgn pompuan kot,saya lebih ramai kawan lelaki,knp ye? maybe saya senang dgn diorg kot.

kawan lelaki yg paling rapat dgn saya, hasrul n akasha, suke btl diorg bahan2 saya, hidup saya indah n ceria bersama adda,nina,akasha n hasrul...sedih dan hampa jika tanpa keempat-empat bintang hati saya ini, tapi family saya tetap no 1,

cuma kalau ade problem ke, bosan2 ke, diorg la tmpt saya utk sentiasa bersama, tapi sbnrnya saya ada 5 bintang hati, lagi sorg tu spesel skit, nanti saya cite k...;p

nk review skit ttg bintang hati saya yang pertama, nina, die study kat unitar, muda seminggu je dari saya, suke buat muka comel n sgt2 matang..;)

2nd is akasha, die panggil gf die cik aida...comei je...tp bahasa sembang la, kalo dlm phone, baby2, cayang2...wahhhh...hehe..cik aida 1st love akasha, kenal cik aida dlm mimpi..pastu die jumpe cik aida yg real kat 7E... wah, so sweet la pertemuan korg, time saya kat umah je, mesti saya lepak ngan dia, die suka belanja saya nasi ayam n kuew tiaw bandung tmpt feveret die, mmg sedap pon...hehe,akasha pun sebaya saya jugak...;)

than hasrul, mamat nie emo skit, tapi die best, mcm gak i know from him, byk bercerita n tak bosan ngan dia, bile ko nak ade gf ni oi?? hehehe...

than last but not least, addawiyah salim, my new best fren...i love her, my life getting better after close with her...adda, jgn lupa sha bila kite dah jauh nanti ye, tak sabar nak tgk adda time tue...i love u sho much dear, seriously, u sgt2 baik...mwahhhhhhhh!!

luahan hati saya pada awak bile hati saya sejuk

saya takkan buang frenster awak, saya takkan buang myspace awak, saya juga takkan buang frenster n myspace saya semata-mata utk lari dari awak, saya takkan koyak gambar awak, saya takkan buang barang2 yang awak hadiahkan utk saya, semua saya akan simpan baik2 untuk kenangan saya.

awak tau kan, byk kenangan yang kita dah lalui, pengalaman bersama awak, sgt2 berharga untuk diri saya,awak dah kenalkan saya pada erti kehidupan, erti rindu, erti sayang...saya tak pernah kenal erti cinta sblm saya kenal awak.awak cinta pertama saya... jadi utk apa saya lupakan awak? sbb awak tinggi nilai nya utk diri saya.

tapi awak, kalau awak cuba lupakan saya, awak buatlah demi kebaikan awak, awak mula kan lah hidup baru awak, buang la terus saya dari ingatan awak, kalau awak dah benci barang2 yang saya beri pada awak, awak buang lah supaya barang2 tu tak menganggu emosi awak.

mungkin, saya kuat, saya masih boleh lagi tgk kenangan kita dulu,saya senyum, saya igt balik yang indah2, awak dah byk mengubah saya, saya je tak berjaya mengubah awak, pengalaman byk mengajar saya, saya jadi semakin tabah,saya jadi periang,saya jadi manja, saya jadi garang, saya jadi rajin.. semua sbb awak.

kwn saya pernah cakap "i menyesal kenal ngan my ex dulu" tapi saya ckp kat dia "i tak pernah menyesal knl my ex,dia pengalaman paling berharga utk diri i, kalau i tak knl dia, i takkan knl erti cinta , i takkan pernah lupakan dia sampai bila2.." 

b...maafkan sha, mungkin nie lah penghujung hubungan kita, sha tak tau la camne sha nak lalui hari2 mendatang tanpa b...4 tahun dah sha dgn b, tiba2 b skrg tak ada dgn sha, sha rase lain sgt b... awak,selamat tinggal, jg diri baik2 yer...

Tuesday, July 15, 2008

luahan saya pada awak bila saya tgh marah

awak, awak tak kesian ke tgk saya menangis? sampai bila awak nak tgk saya menangis, saya tak nak menangis lagi, saya tak nak jadi macam dulu, awak tak ada kat tempat saya, awak tak tau mcm mana saya cuba utk kuat kan hati saya, saya dah menyusah kan mak saya, saya menangis depan die sbb awak!! awak tau tak?? saya pernah pergi berubat utk lupakan awak, awak igt senang ke saya nak lupakan awak??

awak tak nmpk selama nie apa yang berlaku dibelakang awak, kalau awak ambik berat pasal saya, knp selama nie saya keluar dgn 'die' awak tak tahu? saya tak keluar sorok2, sbb sbnrnya saya nak tau awak ambik tau pasal saya ke tak!! knp selepas sebulan baru awak tau? lepas org bgtau awk, lepas awak siasat baru awak nak salahkan saya, knp dulu awak tak siasat? knp dulu awak tak amik tau pun? awak sendiri mengaku yg awak abaikan saya kan? jadi salah siapa skrg??? hah???

awak tau tak....sayang saya nie pada awak, melebihi sayang saya pada keluarga saya sendiri, tapi awak x nmpk, awak tak hargai pun, bila kita jauh, awak sllu abaikan saya, saya derita tau awak, derita rindu kan awak. jadi sampai bila awak nak saya derita? sampai bila awak nak berubah? sampai bila awak nak berjanji? sampai bila awak nak menipu?? sampai bila awak...?

selama nie, da 2 kali awk luka kan hati saya, saya sanggup bekorban, saya sanggup maafkan awak sbb saya sayangkan awak, saya pertahankan hubungan kita masa pertama kali dulu walau bukan salah saya, kali kedua awak buat lagi, saya maaf kan lagi, saya bukan nak ungkit, tapi knp kali ketiga saya perlu maafkan awak? saya ambik keputusan mendiamkan diri selama 4 bulan sbb apa? sbb saya da penat sgt2! dah 3 kali awak buat benda yang sama, jadi apa yang awak nak saya buat? maafkan awak lagi? awak dah tipu saya 3 kali, tapi awak tak serik2 lagi, knp awak mcm nie?

saya sengaja mendiamkan diri selama 4 bulan, saya nak tgk reaksi awak, nak tgk tindakkan awak, nak tgk sejauh mana awak sayang kat saya, kalau awak btl2 sayangkan saya, awak akan sms saya, awak akan call saya, dan awak akan jumpe saya walau apa pun keadaan, awak mesti mintak penjelasan saya mcm saya buat pada awak dulu..

awak tak igt? dulu awak pun mendiamkan diri, tapi knp saya yang merayu kat awak? ketok tingkap bilik awak, pujuk awak, walaupun bukan salah saya....awak, knp awak sanggup biar saya menderita? mcm nie ke yg awak tunjuk yang awak sayangkan saya?

4 bulan yang lepas, saya dapat tau sesuatu, awak masih berhubung dgn die, ye...saya tau die da couple dgn org lain, tapi baru couple sebulan, sblm tu awak still contact dgn dia masa die single, awak bg harapan kat die, awak suruh die tunggu awak, dulu mmg saya benggang dgn die..

tapi skrg tak, saya tau bukan salah die, knp awak tamak? knp awak nak dua2? if awak masih sayang kan die, kenapa awak tak terus terang? knp awak mesti sorok2 bila berhubung dgn dia? awak marah bila saya berjumpa org lain (bukan sorok2 tapi depan2 awak, tapi awak tak pernah nak amik tau) .

sbnrnya benda tu lah yg awak sllu buat kan? benda tu lah yang awak mengajar saya utk buat jugak. kalau awak tak abaikan saya, awak sntiasa nak dekat dgn saya (even sms pun), awak igt saya nak ke buat benda2 mcm tue? keluar dgn org lain blkg awak, awak igt saya suka ke buat mcm tue kalau awak layan saya baik n tak abaikan saya. awak pernah ke tgk saya keluar dgn mana2 lelaki lain masa kat mmu dulu? ade org bgtau awak ke yang diorg pernah nmpk saya dgn lelaki lain?tak pernah kan?

tapi skrg saya buat mcm nie dgn rela hati utk hilangkan kesunyian saya, utk saya luah perasaan saya, awak nmpk tak saya buat sbb apa? saya takkan buat sesuatu tanpa sebab. saya takkan suka2 nak lukakan hati awk, saya usaha jaga hati awak, tapi hati saya sape nak jaga?

tapi awak....

mrh mcm mane pun saya kat awak,

awak tak pernah hilang dari ingatan saya,

awak cinta pertama saya,

dan saya takkan pernah lupakan awak sampai bila2,

walau saya selesa dgn hidup saya sekarang,

tapi awak tak pernah lepas dari ingatan saya...

awak kenangan terindah buat diri saya...

dari jauh saya sentiasa berdoa,

awak akan sentiasa bahagia dgn hidup awak.

awak akan jumpa org lain..yang faham awak,

yg bukan mcm saya yg sentiasa menyusahkan hidup awak...

awak, awak jaga diri ye,

jgn risaukan saya, kalau saya rindu awak,

saya akan tgk gambar awak,

saya akan pegang barang2 yang awak pernah beri pada saya,

awak jgn risau,

saya takkan buang,

itu lah satu2 nya kenangan yang saya ada..

Saturday, July 12, 2008

laluna - selepas kau pergi

Selepas kau pergi
Tinggalah disini kusendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang tlah hilang didalam hidupku

Dalam lubuk hatimu
Kutahu kau sebenarnya tak
Inginkan lepas dariku
Tahu kah kau kini ku terluka

Bantu aku membencimu
Kuterlalu mencintaimu
Dirimu begitu
Berarti untuk ku

Kau telah mencinta
Dan dicintai kekasihmu
Ini tak adil bagiku
Hilanglah dambaku kala hampa 

Lupakan ku dalam tidurmu
Yang pernah mencintaimu
Kau memang tercipta
Bukanlah untukku

Selepas kau pergi
Tinggalah disini kusendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang tlah hilang didalam hidupku

new semester

nak post sumting...but later...;)

Monday, March 17, 2008

hijau..weeee

Country Of Origin - Malaysia

Musicx Genre - Indie MudA

Influences -
Mesin Potong Rumput, Gunting Bunga, Penyiram Tumbuhan dan Penanam Baja
(that's what they said...)


Members -
elat -Vokal/Gitar
Cawand -Gitar
Kayrel -Bass
Nasz -Perkusi


BioRhythm

KESAH 1

Ini HIJAU! ia berlaku mase dua orang jejake mule bertemu semase ingin mintak keje.. dan mereke mula sedar yg mereke meminati bende yg same.. HAIRAN! mereke berbual pasal-pasal, bende-bende, aku lupe. pade satu hari jejake yg sorang ni mengajak jejake sorang ni wat band. dan ter jadi la HIJAU ni.. menarik tak cite ni..

KESAH 2
Ini HIJAU!Pade mulenye mereke cume nka wat band gitar kapok je.. malah tetapi mereke terlebih langkah.. Lalu mereke tubuh kan kugiran muzik.. dengan bantuan seorang lagi jejake yg bermain deram..BAGUS jugekan.. ade orang main deram huhu.. mereke tersedar yang ade yg masih kurang..'ape ye?' oooo pemain gitar tali besa.. 'sape ye?' jejake yg petame teringat pade seorang jejake yg pernah bermain gitar tali besar didalam kugirannye dahulu lalu mengpelawe jejake itu masuk kugiran HIJAU.. menarik tak cite ni..

KESAH 3
Baru-baru ni kami dapat membuat persembahan kat satu tempat ni..agak tername gak la tempat ni.. ye la U PALING LAME KAT MALAYA NI KAN.. punye la semangat kami ni.. si pelat lagi la sanggop x tido.. punye tunggu hari tu.. si cawand lagi la,kayrel ngan nazs xyah cakap la kan.. aku malas nk tulis lagi biar aku terus terang je la.. die bole kencel kan mase-mase terakhir.. mase tu kami da nk amek gitar da.. geram gile..da la bawak penghijau skali..aku malas nk tulis lagi la bye.. geram x cite ni...